Saturday, December 31, 2011

Appreciated

Assalamualaikum and hello peeps :)
Alhamdulillah syukur kepada Ilahi dengan kehadratNya kita masih
diberi kesempatan nafas untuk bernafas diruangaNya yang dipinjam hanya
untuk 'sementara' ini. Semoga pembaca pembaca sekalian mendapat lindungan
Ilahi, diberikan kesihatan jasmani dan fizikal dengan kemantapan iman dll. :)

Seriously, lamaa gilaa tak updatee this blogg. Bila tengok blog kawan kawan jelous jugak,
diorang dah berpost-post banyak gilaa kite punyee baru se-post jee. haih nak buat macam mane
budak asrama laa katekan. Mane ade banyak mase sangat untuk mengisi masa lapang
for this social network ni. Kalau dapat onl pun onl sekejap sekejap jee. Sesiape yang kat
luar sane tuu yang duduk asrama tu tahu laa schedule budak asrama macam mane lagi
lagi final year nak spm ni. lagi laaa

Okayy bukan pasal kesibukan aku kat asrama yang aku nak ceritekan nii tetapi
betapa aku hargai sebuah keluarga yang banyak didik aku dari segi duniawi dan ukhrawi.
Im too appreciate so i write down this post to dedicate to them. ily guys.
They are Amirul Ashifaq bin Sallehuddin's family.

Nadzmie vs Amirul

Firstly aku cerita pasal Shifaq then baru yang lain lain kehh. Brother ni aku kenal
mase aku form 4 mase di bangku sekolah kat teknik dulu. Dia banyak bagi dorongan and
support pada aku. The most I like him is his thinking. Future and matured.
and dia merupakan antara pelajar terbaik di sekolah aku dulu.
Kepala gila gilaa tapi tak tahu macam
mane boleh pandai gilaa babs haha mungkin keturunan kott kan :)

Mama and Ayah hihi :')

Uncle Sallehuddin and Aunty Azela. Aku kenal and rapat dengan diorang since
aku and Munzir plan nak stay rumah Shifaq untuk study subject engineering mase break
for spm hari tuh. Start sini mula berputik perkenalan kami semua di dalam satu bumbung hihi
Uncle Sallehuddin and Aunty Azela SUPERBB! diorang study kat oversea, kat east london.
Uncle Civil Engineering dan dia merupakan seorang tabligh, and cita cita aku pun nak jadi Civil Engineering. seeppp sikit uncle haha
kalau aunty pulak diaa accountant and merangkap ustazah :)
Haa kalau diorang ni banyak sikit aku nak story.
Kalau aku tak jumpe uncle and aunty maybe aku lebih teruk or dengan kate lain tak
mampu berjalan dengan sendiri di dunia ini. Tempoh hari aku dengan munzir solat maghrib
berjemaah di surau kondo Shifaq pastu uncle mintak aku dengan munzir untuk teman
ashifaq untuk daftar tafakut untuk pergi tabligh mase cuti sekolah nanti.

timbul perasaan ingin tahu aku pasal tabligh. Aku act dah lame cari kuliah or anything pasal
agama ni dan kebetulan tabligh pun dalam unsur agama so aku tanye ayah shifaq.
"uncle, usaha agama ni macam mane?" usaha agama ni kite sebarkan agama dan
memberikan peringatan agama pada orang lain. Macam usaha Nabi dan para sahabat
menyebarkan dakwah agama, macam tu lah usaha agama ini. Agama ini diumpamakan
sebagai padi dan pengusaha padi, kita dilahir dan dibesarkan
sudah mempunya Islam dalam diri kita, tapi adakah kita tahu siapakah yang usahakan
atas agama itu sendiri. So aku macam interesting dengan explation dia and ask to follow shifaq.

So pada 21 Dec - 24 Dec 11'. aku dengan ashifaq mulakan perjalanan di jalan Allah selama 3 hari
di masjid di Skudai Kiri. Banyak perkara yang aku belajar dalam mase 3 hari ni, hadis nabi,
sunnah nabi, dan banyak peringatan yang senantiasa diberikan.

ni aku nak tanye korang, dalam didunia ini, dengan seusia korang yang singkat ini,
benda ape yang kau rase membawa kau kebahagiaan? duit? perempuan?
Barangsiapa mendapat akhirat, maka dia dapat dunia. So pada pendapat aku,
kehidupan beragama ini, adalah sejahtera tenang dan kebahagiaan. Tidak dikatekan
kite perlu lupekan dunia terus, tidakk. Kita perlua ada base agama dalam hidup kita. Bukan
sekadar solat sahajaa, tetapi membuat segala seruhanNya dan tinggalkan laranganNya.
yaa aku tahu kite semua ini insan biasa yang tidak lari dengan kesilapan. InsyaAllah
dengan usaha yang bersungguh sungguh kita buat yang sekecil kecil kebaikan
kepada sebesar besar kebaikan. dan amalan sunnah juga tidak lupe. Barangsiapa
mengamalkan sunnah dia akan mendapat pahala 100 syahid. So alhamdulillah
kenal uncle and aunty aku appreciate gilaa.

si tinggi dan si kateks <3

Next is adik kepada shifaq iaituuuuuu Batrisyia Huda. Sedap ann name dia kan?
kawan kawan aku kate, dengaa name jee dah tahu comel haha yeah! she's cute and
quite pretty hihi :') act aku kenal dia tidak sengajaa. Setahun aku kenal shifaq
tak penah tahu pun pasal adik diaa, just tahu name jee itu pun ingat ingat lupee.
then bila aku dah stay rumah dia duluu, aku terserempak dengan dia mase kat lift.

Mase tu dia tengah cangkung tungguh lift lambat sangat, kesiann diaa haha dia nak pergi sekolah
time tuh nak pmr. So mase dia kat sekolah aku main phone dia yang kebetulan shifaq
tengah main. Aku tak bukak inbox tak bukak ape, first yang aku buat mase aku pegang
phone dia, aku bukak memo. Aku type everything about a girl. tentang maruah, nilai
perempuan, ciri ciri wanita solehah dll. Aku tak tahu why im acted like that. Aku boleh
teringat nak type pasal tu pulak. Then bila dia dah balik sekolah
and time tuh pun aku dah balik ke taman rinting. Dia text aku, and say thanks and
blaa blaaa. Haa dari situlah detik perkenalan kami hewhew :)

She is special for me. Kiteorang tade hubungan pape, only we're have a same feeling hihi
for me lah kan, bercintan cintun diusia macam ni tak berape nak bagus. why im saying
like this? if korang bercinta, perkataan iloveyou and all everything the sweet moments
between you and her ever had become tasteless. Bak kate orang, orang yang bercinta
selepas kawin ni lagi manis orang yang bercinta sebelum kawin. hee
so better we just communicate macam biasa, simpan perasaan baik baik. tak payah
nak menggedik bercinta sampai buat relationship "taken" lah dan sebagainya keh :)

One day, aku menangis insuddent. Bila aku tengok kakchik and ayah bergurau.
Im started to cry but i act macam tade pape berlaku depan diorang. Bilaa
aku tengok diorang bergurau, aku macam err teringinnyaa aku nak kasih sayang ayah,
rindu gurau dengan ayah and everything pasal ayah. I need him. Then sejak dari itu,
aku cube macam nak rapat dengan uncle, at least dia care about me pun jadilah.
And he did. dia ajar aku pasal usaha ni and how to be a leader on my family.
Thanks uncle and all of you :*

So itu jelah kot aku nak ceritaa, sorry tak banyak idea. dah lame tak menaip
agak macam kekok sikit, kepale and idea idea pun agak tepu sedikit. kalau ade
cerita lagi i will share here okayy. thanks for pay your visit hear.
Assalamualaikum :*

No comments: