Saturday, June 11, 2011

New Start

Assalamualaikum wbt and helloo peeps! :)

Alhamdulillah syukur kepada Ilahi dengan limpah kurnia-Nya
cuti ini diakhiri dengan nahtijah yang baik. Alhamdulillah
Cuti ni ape jee ekk yang aku buat? Herm?
Mak aku kate "mie, kau ni cuti buat ape jeh? tidur makan
tidur tengok cd tengok movie itu jelah kerja yang kau buat.
Kalau tengok buku pulak tak sampai bape minit kata
dah belajar, haish" Hehehe
bape minit mak cakap? dah 2 jam tuh kira okay tauu.

Kat tv cakap pelajar sekolah menengah sekurang
kurangnya 4jam satu hari, okay lah. Pagi 2 jam
malam 2 jam, tak ke 4 jam? hee tapi mak aku nak
berejam jam baru dia puas tengok anak dia belajar. haha
tapi alhamdulillah ada lah jugak tengok buku daripada
tak sentuh langsungkan.

Selain daripada makan tidur makan tidur tengok movie dll
aku belajar masak tauuuu. Now aku dah pandai masak
asam pedas, sambal udang, nasi goreng and kari. Hee
so after this kalau dah kawin mak cakap kalau bini
beranak kau boleh masakkan hahaha yek tak yek jugak eh
tak rugi this hols aku belajar sume tuh.

Pastu dah habis memasak bahagian petangnya pulak
aku pegi menebas semak gune mesin rumput yang macam
pak pak mesin rumput tepi jalan tuhh, haaaa itulah kerja aku.
Sekarangkan dah duk kampung, so situationnya pun aku dah jadi
budak kampung kenalah buat kerja kerja macam tuh.
Belakang rumah ada dusun kecik, ada pokok rambutan,
pokok durian manggis. Sekarang dah musim durian,
sume durian gugur nak carikan susuah kalau semak samun
tinggi nak gilaaa kan? so sebagai effortnya pinjam bapak
sedara aku punya mesin rumput, aku potonglah. nowww dah
molek dah.

Sumpah susah dooo, kau tengok pakcik tepi jalan tuh potong
kemain senangkan? cuba kau try buat, kalau tangan
tak kuat comfirm terlepas, dengan vibrate-nya yang
kuat macam haram, pastu blade dia tajam nak mams,
kalau silap hari bulan mau terpotong kaki sendiri.
Syukur start jee baca bismillah alhamdulillah
bersih belakang rumah aku. hee

Herm tadi dah cite pasal cuti sekolah,
now bermulalah kembali perjalanan seorang pelajar
untuk memulakan kembali sesi pembelajaran di sekolah.
Kawan2 dan cikgu2 ni aku dah naik rindu dah ni,
sekolah gangs and sumelah, dah lame tak jumpe.
Lain au situation-nya kalau sekolah harian biasa
and sekolah asrama ni.

Kalau sekolah harian kawan2 sume duduk
dekat dekat jee, kalau sekolah asrama sume
duduk jauh2. Nak jumpe kat sekolah and hostel jee.
pastu masa kita dengan kawan 24hours, and kita
tau ape perangai sebenar kawan kita tuh.

Herm, guys, korang doakan kiteorang kat sini okayy.
SPM dah nak menjelang dah ni, preparation insyaAllah
akan aku buat sat gi. sat gi? hahaha tak tau kerja rumah
langsung tak sentuh hahaha
okaylah tak mau berleter panjang untuk entry kali ni,
just untuk share benda yang bukan bukan, korang
bace ni pun dah kira buang masa so okayy papai :)

wassalam :*

No comments: