Friday, March 25, 2011

Takdir

Assalamualaikum W.B.T dan Hello peeps.

Yaa finally I got my leasure time to spend with this. Yeaah! bloging blogingg and bloggingg.
one of my fav hobby selain dari ber-facebookingg. Herm i dont much have to say just
because of the time. This year baru minggu ni cc SMT Jasin di buka, so kalau rase boring
dan stress akan belajar belajar ni saye akan ke mari, samada berfacebook atau mendengar lagu. Hee

23 March 2011
Hari keluarnya keputusan SPM. Herm agak memuaskan keputusan dengan ramainya
abang abang dan akak akak senior saye tahun lepas got straight A's so sedikit sebanyak
menyuntik semangat untuk menjadi seperti mereka. Yaa I want that title. bukan nak kate
belajar kerana title, tapi sape kat dunia ni tanak jadi pelajar cemerlangkan? dengan kate lain
top student. yang senang yang nikmati kejayaan tu kita jugak, yang senang masuk universiti
kita jugak. Biar kita telan pahit sekarang, nanti kita nikmati manis nya pula. Janji Allah pada
tiap tiap hambaNya kalau kita ubah niat kepada baik akan Allah tunaikan.
Tiap tiap perbuatan perlu dimulakan dengan niat, niat yang baik akan diredhai Allah. Herm insyaAllah dengan dorongan kawan kawan mak akak dan family and tak lupa jugak my hubby
akan aku buktikan kejayaan ini. hope kita sama sama satu kapal berjaya.

Now hidup aku berwarna kembali, kalau dulu diselubungi awam hitam dan disertai dengan
petir dan kilat, aku ingin sangat nikmati ape yang kawan kawan nikmati sekarang, mempunyai bapa. Aku sedih dan kadang kala menitiskan air mate jugak. Hek elehh brooo, badan gagah
menangis ape barang! yaa i admit hati aku macam kapas, aku menangis bila tengok kawan
aku sendiri menangis dan aku jugak boleh menangis kalau tengok cerita romantik korea.
Tapi aku menangis kerna aku terkenangkan arwah ayah. Bila time balik wajib jee, ramai ibu bapa datang fetch their son. Bohonglah aku tak jelouskan, berpelukan bersalaman kene marah kene maki dengan ayah sumpah aku rindu gilaaaa. Yah! i want you back! amy rindu ayah marah amy, amy rindu ayah tegur amy, amy rindu pelukan dan ciuman ayah! amy rindu ayah belanje amy makan. Sumpah aku teringin sangat kembali zaman dulu. Everytime bace yassin malam khamis aku menangis, i dont why in sudden it happen. now tempat mengadu aku my mum she and kawan kawan. diorang jadi pengganti ayah aku.

siang dan malam aku mendoa, agar aku yang ditarik nyawa dulu baru mak ayah aku dan adik
beradik aku, aku lebih rela pergi dari tengok mereka yang tinggalkan aku, tetapi sume tu takdir Allah kan, di atas sudah tercatat segala suratan takdir untuk kita, so aku accept dengan hati yang terbuka. Oh sorry lagi sekali entry ni membuka tirai pasal ayah. rindu teramat dengan ayah. apelah kan ayah tengah buat sekarang ea. InsyaAllah kata kata ayah yang terakhir nak tengok amy pegang scroll degree tu akan amy tunaikan.

She, now she coloured my life, she makes me laughing everyday. She makes me smile everyday.
She be my ear and shoulder when i in sadness. Yaa i really need her and love her. I dont know why kenape aura dia kuat sangat. dia mandrem aku agaknyaa. tapi tak mungkin, dia sayang aku kott *HAHA youu, i really love you! i hope our relationship kekal abadi kalau boleh ke kahwin terus. kah kah kalau boleh nak kawin dengan you nak ade children dengan youu, nak tua same same dengan you. BHAHA

i think sampai disini sajelah coretan kali ini. kalau ade mase akan aku tulis lagi tinta untuk entry lain kali okay. sayonara dan assalamualaikum ;)

No comments: