Saturday, March 19, 2011

Jutaan Bintang di Langit Untuk Digapai


Assalamualaikum and hello gangss :)

Okay after this maybe sukar nak online dan mungkin jarang acapkali nampak aku online,
dengan asramanya lagi, dengan spm nye lagi, dengan keluarga lagi soo nak nampak online memang peluang agak tipis. So i take this opportunity to post a new entry kalau tak bila lagi nak dapat online kan.

Berbalik pada tajuk di atas, jutaan bintang di langit untuk digapai. Means banyak cita cita dan angan angan aku yang aku nak gapai. Pelajaran cita cita kahwin dan macam macam lagi. Jiwa remaja beb mesti nak macam macam, bak kate azizi kalau nak kejar cita cita kena berangan angan dulu mie. Hee of course he's right, kita merancang dan Allah menentukan.
Okay tempoh hari aku pergi ke Karnival Jom Masuk ke U di Persada Johor Bahru. Universiti pilihan aku ke Universiti Teknologi Petronas(UTP) insyaAllah. Now aku study Civil Engineering, tapi bila aku amek flyers dia then tengok "Petroleum Engineering" dalam hati aku WOW! amazing gilaaa, ni kalau aku belaja sungguh sungguh then apply this course comfirm kerja senang dapat, well civil engineering dah common around the globe ni, kalau petroleum belum lagi.

So starting from now, aku nak belai belai jiwa aku diri aku untuk sentiasa dengan buku dan tidur pun kalau boleh nak dengan buku, bukan nak kate riak ke apee, tapi aku betul betul nak jadi petroleum engineering. Aku nak jugak hidup senang, kalau aku belajar sungguh sungguh then dapat kerja yang bagus bagus, nak kahwin dengan anak dara orang pun senang tauu. Baguss menantu mama ni, kerja bagus. haha Yang menikmati manisnya madu usaha tuu, diri sendiri jugak.

and now aku dah lebih berkayakinan, dengan sokongan ibu bapa, wasiat ayah yang bermain main di fikiran aku iaitu ingin melihat semua anak ayah masuk universiti, dorongan kawan kawan dan kasih sayang daripada sayang aku. HAHA She's awesome! she always be there when i need her, tak kira lah macam mane waktu gawatnya pun, dia mesti ada. and totally love her right now. Kalau tade kalian semua maybe aku tak berdiri teguh sebegini, maybe aku lemah longlai dan maybe aku give up terus, tapi dengan berasaskan iman di hati, berteraskan Allah, Rasul, Al-Quran dan Sunnah, aku bangun dari rebah, hasil pautan kalian semua. Thanks ILoveYouDamnSoMuch!.

So akhir kalam, aku harap si pembaca ini, esspecially kepada spm candidates, ayuh bangun dan mari berpegang tangan, mari kita tunaikan amanah yang diamanatkan oleh ibu dan ayah kita dan mari kita berjaya di dunia dan akhirat, kuatkan iman dihati, sucikan hati daripada gelumang dengan dosa hawa nafsu iblis laknatullah, akidah yang mantap, akhlak yang terpuji, dan kejayaan akan mengiringi. InsyaAllah.

Wassalam

*you, iloveyou <3 :*

No comments: