Thursday, February 9, 2012

Increasingg

Assalamualaikum wbt and hello peeps :)

This post bukan aku nak cerita pasal ayah ke ceramah agama ke apa kee kan?
sebab ada sorang kawan aku ni kata, blog aku ni dah macam ustaz punya blog,
ceramah jee banyak so aku nak seimbangkan duniawi dan ukhrawi supaya
pembaca dapat mengetahui selok belok dunia ni sikit. haha

okay act post kali ni aku nak cerita pasal berat badan. Yaaaaa berat badan aku
dah increase linearly dah ni, since dah tak bersekolah ni asek makan tidur makan tidur,
pastu sekarang pun dah duduk kampung so nak gym bagai sume dah tak de,
facilities tak sebanyak kat jb, kat bandar sanaa. Kalau duduk jb best sikit,
tak risau sangat pasal badan, sebab every weekend jee boleh pegi tasik pergi jogging.
Habis kat kg ni nak jogging kat mana? kat kelapaa sawit? errr

So sekarang aku dah increase dalam 2-3kg, serious doh. lagi lagi baru balik jemaah ni,
2minggu jee berat dah naik dah, belum 40hari 4 bulan, kalau aku pergi lama lagi rasanya,
dah tak kenal nadzmie the taylor lautner dulu dah haha
jadi, untuk masa sekarang ni aim aku nak reducekan berat badan supaya
nanti aku amek result junior junior comel aku terkuzat tengok aku nanti haha

Sekarang nak push up banyak pun rasa macam push beribu ribuuu, sumpah berat,
jogging pun hela nafas aku pun laju, habis makan tidur jee kalau kerja pun kerja restaurant,
so kalau tade customer aku melantak makan jugak haha

Aim aku, before aku masuk matriks/ipta insyaAllah aku nak berat badan aku reduce dalam 5kg,
so untuk menjadikan impian menjadi realiti, saya tolak makanan yang ada unsur ayam, kalori, lemak, santan dan seangkatan dengannya yang boleh buat gemuk. Pagi saya akan makan roti full gandum, berisikan salad,timun dan tomato, tengah hari saya akan makan bubur kosong, petang saya minum ringan, jogging and mini gym di rumah. Hopefully badan makan comel dan cantik haha

okay itu sahaja, sayonara. Salam :)

No comments: