Thursday, February 18, 2010

Jasin Technical Secondry School, Melacca
















Heyy readers. Long time not update this blog kan?
Nak buat macam mane, sekrang dah masuk hostel dah sah sah
nak online pun susah, so update pun bile nak jee.

Ni nak cerita sedikit tentang sekolah baru I. hee
SMT Jasin, Melaka or Techjazz. First first memang
tak terdetik pun nak pindah sekolah lagi lagi
sekolah teknik. I aim sekolah sains jee or kalau
tak dapat pun sekolah harian biasa pun jadilah.
Tapi bile dapat nasihat dari ibu bapa,kawan kawan
dan guru guru terus accept tawaran tuu.

25hb January 2010
Perjalanan dari Pagoh(kampung) ke Jasin,Melaka.
Mengambil masa lebih kurang 1jam rasenye.
Mase tu perasaan bercampur baur suke dan sedih.
Well, yang sukenye sekolah dan environment baru
nanti dan harapan dapat result yang cemerlang,
yang sedihnya pula nak tinggalkan kawan kawan
dan guru guru kesayangan aku tuu. Herm
tapi demi pelajaran buat sacrifice sikitlah kan.

Firstly cari jalan macam nak haram. Berbelit
belit jalan die, keliling kelape sawit. haha
ikut map pun kekadang gile jugak dibuatnya,
but after take a few deep breathe akhirnya
dapat jugak cari sekolah 'gedek' aku tuuu.
Dari jauh pehh bangge seyy aku masuk sekolah ni
besaaaaa die boleh tahan jugak. Yelah aku ni
mane pernah masuk asrama, dah sah sah kalau
sekolah asrama lagi besa than sekolah
harian biasa ann.

Sekolah techjazz ni complete aku rase.
ade padang bola, ragby, badminton, bola keranjang,
bola baling, tennis, hockey, futsal, takraw, bola
baling semua ade, pastu sekolah die atas bukit sikit.
So kalau jogging tuu agak lelah lah jugak nak mendaki
bukit bukit tuh, terasa urat urat sendi dekat betis ni. haish

Tadi alkisahnya pasal sukan, yang ni pula
alkisah pasal dorm pula,
actually aku tak suka budak dorm aku smoker.
Kalau boleh memang tanak pun smoker
hidup dalam sekolah aku, tapi nak buat macam
mane, manusia semua lain lain, kalau semua sama
bukan manusia namenyee, binatang kot rasenye haha
Dalam dorm aku rasenye ade 2orang je kot yang
smoker tapi smoker smoker diorang, diorang
smart jugak, pandai rasenye and then baik. Nasib
baik dapat abang dorm macam tuu, kalau tak sekepale
sure dorm aku tak best. Kesemuanya penghuni dalam
dorm tu ade 14orang, nampak macam ramaikan tapi
selese sebab dorm besa.Almari pun besa jugak.
Boleh memuatkan semua pakaian anda di dalamnya haha

Lepas tu cerita pasal makanan pulaa.
Ya Allah makanan die macam syurga dooo.
Makanan sumpah sedap gilee, sape yang
badan sehat sehat tuu memang beruntunglah
die dapat continue pembesaran die mase kat hostel
haha tapi aku sebagai atlit cehhh menjaga makan
sikit. Pagi tengah hari jee makan, petang malam
err sorry sikit nak makan hee.

Pastu nak cerita pasal ape pulak eaa?
haaa sistem pembelajaran die,
satu kelas die limitkan tak lebih dari 25orang
pastu bilik guru die buat sistem macam
klinik. sape sape jee boleh masuk bilik
guru and tanye masalah ape yang dihadapi.
Nak tanye pengetua pun boleh.

Herm untuk pengetahuan korang semua,
kat malaysia nikan tak banyak sekolah teknik.
Kat melaka ni pun ade dua buah sekolah jee
yang teknik. and sekolah teknik lain ade
bio(sains pertanian) tapi sekolah aku
ade 3 jurusan sahaja, elektrik awam mekinikal.
Sekolah tu hanya menawarkan course kejuteraan
tulen dan ingin melahirkan teknokrat yang
berjaya hee

History pencapaian sekolah tu pun baik jugak,
ramai student sekolah tuu melanjutkan
pelajaran ke overseas. 10A1 and ramai yang
berjaya, kata pengetua. So mase tu tak
teragak agaklah aku nak memasuki sekolah ni. hee

okaylah sampai disini sajalah.
*bosan kot sbb tade mood. ni pun
update atas desakan seseorang haha

4 comments:

nasuha said...

nadzmienasir , bf i pown skola ci2 :) haha :DD

daus said...
This comment has been removed by the author.
daus said...

eh knl hakimi x?

mmber aku skola situ gak ..

rindu jgk aku dkt die ahha .

visit blog aku kea :))

www.dausreplay.blogspot.com

syafiy said...

sekola kau tetap ta best. coz aq tade. huhuahauhau.

intan cute :DD