Sunday, October 25, 2009

couldn't be happened :(

Sedang aku menikmati jamuan tengah hari yang dihidang oleh ibuku,
kari ikan, ikan bakar, aku disentak apabila ayah aku membuka mulutnya
mengenai pekerjaan dan penyakitnya.

Ayah aku bercakap "nadzmie, kau belajar elok elok, kemungkinan
ayah akan hilang kerja".
fyi ayah aku bukannya bekerja tidak elok or kne tindakan apa apa,
cume kerana penyakitnya itu yg tidak sesuai dengan pekerjaannya skrg.

Setahun sebelum ini, doktor KPJ specilist mengatakan,
ayah aku mempunyai tumor di dlm otaknya,
kemungkinan ianya brain cancer tp bukan.
selepas pembuangan tumor itu dilangsungkan,
penyakit ayahku semakin reda, dan satu masalah timbul
iaitu urat selirat di belakangnya itu bersimpul
membolehkan dia kene sawan hinggakan kaki bergoyang
selaju lajunya lalu tumbang. ketika perkara ini berlaku,
hati kecil ini menangis memohon kepada Nya supaya
dia kekal sehat. :(

disebabkan perkara ini terlalu kerap berlaku,
bos ayah aku berkata kepada nya supaya ambil
pencen cepat dan dia akan dapat bnyk benefit spt wang.
tetapi ayah aku runsing krn anak anaknya masih kecil bersekolah,
aku harap kakak aku grade dgn cpt utk membantu ayah.
ayah membalas dgn sayunya yg die tidak tahu akan keputusan yg
dimahu buat krn dia mahu gajinya maksimum baru dia pencen
untk menikmati material wang itu dihari tua

nowadays, perkara ini amat memberi kesan pada diriku,
kerana aku adalah anak tunggal lelaki sorang dlm pucuk keluarga ini.
aku memegang tanggungjawab yg besar untuk menjaga adik adik,
ayah cakap kemungkinan ayah akan menghidapi brain cancer
akibat tumor kecil dikepalanya itu,
penyakitnya itu menyelubi hidup aku kerana aku tidak mahu
kehilangan ayah, iloveyou so much dad!

kawan kawan sekalian, diharap mendoakan kesejahteraan kesihatannya
akan berkekalan sehat berpanjangan. ameen.
thanks friends :)

No comments: